Julie Wilhelmine Hagen-Schwarz (1824-1902) Veneetsia kalur (Napoli kalur) 1850-ndad Õli, lõuend 19. sajandil muutus Itaalia kunstnike Mekaks, kuhu sõideti erinevatest maadest tutvuma vana kultuuriga ning nautima lõunamaiseid kauneid maastikuvaateid. Itaalias köitsid kunstnikke ka kohalikud rahvatüübid ning eriti võlus kaunite itaallannade lõunamaine ¹arm. J. Hagen, kes täiendas ennast aastatel 1851-54 Roomas August Riedeli juures, saavutas loomingulise meisterlikkuse just oma Itaalia perioodil. Pöördudes tagasi Tartusse, jätkas ta siingi oma ateljees Itaalia teema käsitlusi. Maal “Veneetsia kalur" on kunstnikul valminud Tartu aastatel. Töö signeerimisel on kasutusel juba ka kunstniku abielujärgne nimi. Antud töös valitseb romantiline teemakäsitlus. Kunstnik on paigutanud profiilis mehe õhuliste pilvede foonile, mis toob tema isikupära efektselt esile. Kunstiteadlane V. Vaga iseloomustas antud perioodi portreid: “Kõiki neid maale iseloomustab välise ilu ja meeldivuse toonitamine, huvitav, puhtromantiline heletumeduse ja reflekside rakendamine, ilus soe, küllastatud koloriit, läikiv ja virtuooslik pintslitehnika."
Julie Hagen-Schwarz sündis Tartumaal. Ta on meie tunnustatuim 19. sajandi naiskunstnik, kelle isa oli maalija ja graafik August Mathias Hagen. Kunstiõpetust sai J. W. Hagen-Schwarz esmalt isalt, seejärel jätkas õpinguid Dresdenis, Münchenis ja Roomas. Peale abiellumist asus elama Tartusse.
Veneetsia kalur (Napoli kalur), Julie Wilhelmine Hagen-Schwarz E-kunstisalongis
Hagen-Schwarz Julie Wilhelmine