Naise portree
1948 Õli, masoniit. 61,2 x 49,5. Signatuuriga. Originaalraamiga.
Alghind: €1150, lõpphind: € 1 150
36. E-Kunstisalongi XXXVI oksjon02.04.2016 Tartu galeriis kell 15 1928. aastal Pallase lõpetanud Luts oli üks Eesti silmapaistvamaid naiskunstnikke, kes saavutas tunnustuse nii kodumaal kui ka rahvusvaheliselt, 1944. aastal Rootsi elama asudes. 1940. aastate teisel poolel maalis Luts kompositsioonide ja natüürmortide kõrval ka portreid. Tegemist oli üldjuhul tellimustöödega, et uuel kodumaal elatusraha teenida. Kunstiteadlane Mare Joonsalu on kirjutanud: "Enamasti on maalid üles ehitatud värvimõjukusele. Mitmel korral on ta kujutanud ka iseennast, lahendades töö mingi kindla värvikooskõla alusel." Ka käesolev portree on keskselt rohelise ja punakaspruuni paletil üles ehitatud, kus kõnekaks aktsendiks helesinine tugitool.
Karin Luts (1904-1993) Luts sündis 1904. aastal Viljandimaal. Suri 1993. aastal Stockholmis. 1928. aastal Pallase lõpetanud Luts oli üks Eesti silmapaistvamaid naiskunstnikke. Lõpetamisel saadud Pallase stipendiumiga 1928-29 Pariisis academie de la Grande Chaumiere'is. Aastast 1929 töötas Luts vabakunstnikuna Tallinnas. Aastatel 1940-1941 oli Luts Tartus Konrad Mäe nimelises riigi Kõrgemas Kunstikoolis õppejõud. 1944. aastal lahkus ta Rootsi. Täiendas end graafika alal 1960-68 Stockholmis A. Gross-Erikssoni juures ning 1967 ja 1969 Salzburgis J. Friedländeri juures.Alustas 1920. aastate II poolel uusasjalikus laadis maalidega; neis avalduvad naivism ja grotesk jäid talle omaseks ka hiljem. Isikuprane peen maalilisus kujunes 1930. aastail, käsitlusviisis on hilisimpressionismi ja fovismi sugemeid. Maalis omapärase tüübistikuga figuurikompositsioone, värvikaid natüürmorte ja karakterportreid. Suurepärase joonistajana lõi eksliibriseid ja raamatuillustratsioone. Esimestel stockholmi-aastatelvalminud figuurikompositsioonides väljendub tugev itaalia naivismi ja figuratiivse kunsti mõju. 1950. aastate algusest maalis taas natüürmorte ja lõi akvarelle Itaalia motiividel. Kümnendi keskel muutus vorm abstraktsemaks. Vabagraafikas tegi 1960. aastaist tehniliselt meisterlikke, rafineeritud vormikäsitlusega litograafiaid ja värvilisi gravüüre, kus figuratiivne on põimunud abstraktsega.