Fisk
1974-1978 Värviline etsing, paber. Signatuuriga. Ava 25x25,8
Alghind: €500, lõpphind: € 500
41. E-Kunstisalongi XLI oksjon07.04.2018 Tartu galeriis kell 15 Karin Luts alustas graafikaõpinguid Pallases 1923. aastal, kui Saksamaalt saabus õpetaja Magnus Zeller. Kuigi Lutsu loomingu tuntum osa on maalikunst, viljeles ta graafikat läbi oma elu. 1960. aastal astus Luts Stockholmi Rahvaülikooli graafikakursustele, et end erialaselt täiendada. Ta avastas enda jaoks graafikakunsti eksperimentaalsed võimalused. Sellest tulenevalt on Lutsu graafilised lehed tihtipeale pealkirja ning daatumita. Ta arendas ühte motiivi või kujundit pidevalt edasi, mis tähendas, et trükitud lehed polnud sugugi ühte moodi, vaid meenutasid hoopiski akvarellide tegemist.
Karin Luts (1904-1993) Luts sündis 1904. aastal Viljandimaal. Suri 1993. aastal Stockholmis. 1928. aastal Pallase lõpetanud Luts oli üks Eesti silmapaistvamaid naiskunstnikke. Lõpetamisel saadud Pallase stipendiumiga 1928-29 Pariisis academie de la Grande Chaumiere'is. Aastast 1929 töötas Luts vabakunstnikuna Tallinnas. Aastatel 1940-1941 oli Luts Tartus Konrad Mäe nimelises riigi Kõrgemas Kunstikoolis õppejõud. 1944. aastal lahkus ta Rootsi. Täiendas end graafika alal 1960-68 Stockholmis A. Gross-Erikssoni juures ning 1967 ja 1969 Salzburgis J. Friedländeri juures.Alustas 1920. aastate II poolel uusasjalikus laadis maalidega; neis avalduvad naivism ja grotesk jäid talle omaseks ka hiljem. Isikuprane peen maalilisus kujunes 1930. aastail, käsitlusviisis on hilisimpressionismi ja fovismi sugemeid. Maalis omapärase tüübistikuga figuurikompositsioone, värvikaid natüürmorte ja karakterportreid. Suurepärase joonistajana lõi eksliibriseid ja raamatuillustratsioone. Esimestel stockholmi-aastatelvalminud figuurikompositsioonides väljendub tugev itaalia naivismi ja figuratiivse kunsti mõju. 1950. aastate algusest maalis taas natüürmorte ja lõi akvarelle Itaalia motiividel. Kümnendi keskel muutus vorm abstraktsemaks. Vabagraafikas tegi 1960. aastaist tehniliselt meisterlikke, rafineeritud vormikäsitlusega litograafiaid ja värvilisi gravüüre, kus figuratiivne on põimunud abstraktsega.