Mõtlik
Hall savi. Signatuurita. 31x22x32
Alghind: € 575
40. E-Kunstisalongi XXXX oksjon28.10.2017 Tartu galeriis kell 15 1919. aasta sügisel alustas Halliste kunstialaseid õpinguid
Ants Laikmaa ateljeekoolis. Ta jätkas õppimist Pallases
Anton Starkopfi ja Voldemar Melliku juhendusel. 1928. aastal
läks kunstnik Tallinna Jaan Koorti ateljeesse tööle, õppides
seal keraamikat ning pronksivalu. Kunstiajaloolane Heini Paas
on Halliste naisfi guuridest kirjutanud: "Eleegilised, nukrailmelised
ja endasse süvenenud on H. Halliste naisefi guurid.
Inimkeha plastilise väljendusrikkuse, fi guuri asendi ja hoiaku
kaudu annab ta edasi erinevaid meeleolusid ja tundevarjundeid.
Ta eelistab naiselikult täidlasi ja pehmelt ümaraid vorme.
Need vastasid tema ilumõistele, sobisid väljendama soovitud
meeleolu."
Herman HallisteSkulptor Herman Halliste sündis 1900. aastal Harjumaal. Suri 1973. aastal. Töötas sõjaväkke mobiliseerituna 1919–1922 Tallinnas lennuväestaabis joonestajana ja õppis samal ajal Ants Laikmaa ateljeekoolis. Jätkas õpinguid Pallases Anton Starkopfi ja Voldemar Melliku juhendusel. Aastatel 1926–29 oli Tartus vabakunstnik ning seejärel Tallinnas, kus töötas ühtlasi Jaan Koorti ateljees. Käis õpireisil Soomes, Austrias, Itaalias, ©veitsis, Prantsusmaal, Saksamaal ja ©otimaal. Alustas maalijana ning maalinud ka hiljem. Viljaka kujurina loonud portreid, aktiskulptuure ja hauamonumente; eelistanud materjalina graniiti kasutanud ka puud, pronksi ja marmorit. Varases loomingus on impressionistlikke teoseid, kuid enamik lähtub art déco klassitsistlikust suunast, iseloomulikud on suured siledad, valguse ja varju mängu arvestavad vormipinnad ning vormi dekoratiivne stilisatsioon. 1930. aastate keskel arenes vorm konkreetsemaks ja portreteeritavat psühholoogilisemalt iseloomustavaks. Loonud ka poeetilise meeleoluga portreepäid. Hauamonumendid kavandas arhitektuursed või figuraalsed. Oli pärast II maailmasõda kunstielust tõrjutud, hakkas selles jälle osalema 1950. aastate lõpus; tegi jõulise, kindla ja üldistatud vormiga portreid eesti kultuuriinimestest ning jätkas harmooniliste proportsioonide, täidlaste vormide, rahuliku silueti ja tundliku modelleeringuga elamuslike, nukralt lüüriliste naisaktide loomist, mida oli alustanud juba 1930. aastatel.